LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Szatańskie tango 8,63 8
2 Harmonie Werckmeistera 7,91 11
3 Potępienie 8,00 5
4 Jesienny almanach 8,33 3
5 Człowiek z Londynu 7,33 3
Ponadto:
Wizje Europy 6,00 4
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Harmonie Werckmeistera (2000) 8,52 27
2 Koń turyński (2011) 8,38 21
3 Szatańskie tango (1994) 8,20 25
4 Potępienie (1988) 7,93 15
5 Jesienny almanach (1984) 7,86 7
6 Człowiek z Londynu (2007) 7,40 10
7 Ludzie z prefabrykatów (1982) 6,40 5
Ponadto:
Wizje Europy (2004) 5,63 8
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Harmonie Werckmeistera (2000) 8,79 52
2 Szatańskie tango (1994) 8,56 43
3 Koń turyński (2011) 8,46 52
4 Potępienie (1988) 8,03 36
5 Człowiek z Londynu (2007) 7,15 27
6 Jesienny almanach (1984) 7,27 15
7 Ognisko zapalne (1979) 6,64 11
8 Ludzie z prefabrykatów (1982) 6,53 17
9 Outsider (1981) 6,63 8
Ponadto:
Wizje Europy (2004) 6,00 17
Aktualizacja z 2018r
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1. Harmonie Werckmeistera (2000) 8,72 75
2. Szatańskie tango (1994) 8,61 61
3. Koń turyński (2011) 8,34 87
4. Potępienie (1988) 8,08 53
5. Człowiek z Londynu (2007) 7,16 45
6. Jesienny almanach (1984) 7,05 19
7. Ludzie z prefabrykatów (1982) 6,62 21
8. Ognisko zapalne (1979) 6,33 12
9. Outsider (1981) 6,27 11
Ponadto:
1. Wizje Europy (2004) 6,00 22
Za kilka lat w głównej setce będą pewnie demony, brazylijskie arcydzieło Wojtekacza, czerwona linia i tego typu filmy, które teraz rozwalają średnią.
1.Werckmeister harmóniák - 9+/10
2.Sátántangó - 8/10
3.Kárhozat - 8/10
4.Öszi almanach - 7+/10
5.Londoni férfi - 7/10
6.Panelkapcsolat - 7/10
7.Szabadgyalog - 7/10
8.Családi tüzfészek - 6/10
Aktualizacja:
1.Werckmeister harmóniák - 10/10
2.Sátántangó - 9/10
3.A Torinói ló - 9/10
4.Kárhozat - 8/10
5.Öszi almanach - 7+/10
6.A Londoni férfi - 7/10
7.Panelkapcsolat - 6/10
8.Szabadgyalog - 6/10
9.Családi tüzfészek - 5/10
Taaa chyba mój ulubiony...
1. Harmonie Werckmeistera
2. Potępienie
3. Szatańskie tango
4. Człowiek z Londynu
5. Jesienny almanach
6. Ludzie z prefabrykatów
7. Ognisko zapalne
1. Szatańskie tango - 10/10
2. Harmonie Werckmeistera - 9/10
3. Potępienie - 9/10
4. Koń turyński - 8/10
5. Człowiek z Londynu - 7/10
Na razie uznaję go za zaliczonego, bo innych filmów Tarra nie mogę wyczaić:(
Zaliczony ; średnia - 8,6 ; ocena reżysera - 9/10.
Pełne:
1. Szatańskie tango - 9+/10
2. Harmonie Werckmeistera - 8+/10
3. Potępienie - 7/10
4. Człowiek z Londynu - 7/10
Krótkie:
1. Nowela z "Wizji Europy" - 5/10
W planach: Ognisko zapalne, Outsider, Makbet, Ludzie z prefabrykatów, Jesienny almanach, Podróż po Nizinie Węgierskiej, Koń turyński.
"+" znaczy, że Ulubiony.
Aktualizacja:
1. Szatańskie tango
2. Koń turyński
3. Harmonie Werckmeistera
4. Potępienie
5. Człowiek z Londynu
6. Prologue (segment „Wizji Europy”)
7. Ognisko zapalne
8. Jesienny almanach
1. Szatańskie Tango - 10/10
2. Koń Turyński i Harmonie Wercmeistera - 9,5/10
3. Potępienie i Człowiek z Londynu - 9/10
4. Nowela z "Wizji Europy" - 7/10
1 Harmonie... 9.5/10
2 Szatańskie tango 9/10
3 Potępienie 7./10
4 Człowiek z Londynu 7/10
5 Jesienny Almanach 7/10
6 Kon Turyński 5/10 (przejrzyjcie na oczy:)
Ej Ty tak na serio teraz mówisz? Dobra tak na poważnie, rozumiem za pierwszym razem nie musi trafić, ale nie robienie powtórek to poważny błąd. Nie dałbym rady zliczyć ilości tytułów które trafiły do mnie dopiero za ntym razem, i ciesze się że
mordowałem się z niektórymi po kilka razy, potem można dostrzec w nich naprawdę piękne rzeczy.
Zmusić Cie nie zmuszę, ale jednak jakbyś czasem się nudził to zobacz sobie raz jeszcze, bo "Koń Turyński" to esencja stylu Tarra i nie chce mi się wierzyć że zostawisz tą ocenę na zawsze.
1 Koń Turyński - 10/10
2 Szatańskie Tango 10/10 ale do pojawienia się Irimiasa, później 6,5/10
3 Harmonie Werckmeistera 8,5/10
4 Człowiek z Londynu 8/10
1. Tango, tango, tango, najlepszy film jaki widziałem na tym padole
2. Harmonie
3. Koń
4. Potępienie
5. Człowiek
W planach cała reszta, ale ciężko dorwać.
6. Jesienny almanach
7. Ludzie z prefabrykatów
8. Outsider
9. Ognisko zapalne
10. Makbet
W stosunku do pierwszej połowy spadek poziomu, ale ogólnie trzyma klasę.
Ludzie, gdzie i kiedy oglądaliście te filmy? Pierwszy jego film, o którym słyszę, to jest ten "Koń turyński". Fakt, że węgierskie filmy to raczej z zasady omijam, ale nawet te tytuły nie są mi znane. Gdzie to było? Naprawdę jestem ciekawa, bo wyczuwam, że to jest jakaś istotna twórczość.
No tak, ale gdzie te filmy były nadawane: w kinach, w telewizji publicznej czy na innych kanałach? Słowo daję, pierwsze słyszę.
"Koń Turyński" w kinach, ponadto był przegląd Tarra na ostatnich Nowych Horyzontach we Wrocławiu i jeszcze są boxy DVD po angielsku do kupienia. No i jak kolega wspomniał czekamy na polski box. O inne sposoby nie wolno pytać:)
Ponoć ma być w Polsce wydany boks filmów Tarra, wtedy wszyscy tu będziemy legalni i szczęśliwi. Póki co, tylko sprzątamy i budujemy promocję tego pana...
Gutek Film tak obiecuję od lat, zobaczymy. Póki co jest Koń Turyński na DVD w boxie NowoHoryzontowym.
1. Harmonie Werckmeistera - mój ulubiony film wszech czasów
2. Szatańskie Tango
3. Koń turyński
4. Potępienie
5. Człowiek z Londynu
6. Jesienny almanach
Dodatkowo:
Podróż po Nizinie Węgierskiej
Jeden z ulubionych reżyserów...
PEŁNOMETRAŻOWE:
1. Werckmeister harmóniák [10/10]
2. Kárhozat [10/10]
3. Sátántangó [10/10]
4. A Torinói ló [9/10]
5. A Londoni férfi [8/10]
6. Öszi almanach [8/10]
7. Panelkapcsolat [7/10]
8. Macbeth [7/10]
9. Szabadgyalog [6/10]
10. Családi tüzfészek [5/10]
KRÓTKOMETRAŻOWE:
1. Visions of Europe [8/10]
2. Utazás az Álföldön [6/10]
3. Hotel Magnezit [4/10]
OCENA: 8
I. «Szatańskie tango»
II. «Harmonie Werckmeistera»
III. «Potępienie»
IV. «Koń turyński»
V. «Człowiek z Londynu» — Gdyby nie to podkładanie głosu...
1. Sátántangó - 9/10 ♥
2. Torinói ló - 9/10 ♥
3. Werckmeister harmóniák - 8/10
4. Öszi almanach - 7/10
5. Kárhozat - 7/10
6. Londoni férfi - 7/10
7. Panelkapcsolat - 6/10
1. Szatańskie tango 9/10
2/ Werckmeister harmoniak 9/10
3. Koń toruński 8/10
4. Potępienie 7/10
5. Człowiek z Londynu 7/10
Aktualizacja:
1. Sátántangó - 9/10 ♥
2. Torinói ló - 9/10 ♥
3. Werckmeister harmóniák - 9/10 ♥
4. Londoni férfi - 7/10
5. Öszi almanach - 7/10
6. Kárhozat - 7/10
7. Panelkapcsolat - 6/10
8. Szabadgyalog - 5/10
1. Werckmeister Harmonies (10)
2. Satantango (10)
3. Turin Horse (9)
4. Almanac of Fall (9)
5. Damnation (8)
100/10 Koń - powiedzieć o nim arcydzieło to za mało! To nie dramat, to egzystencjalny wstrząs...
100/10 tango - monument wystawiony sztuce filmowej! (Żaden inny film nie dałby rady przyspawać mnie na 7h do siedzenia)
9/10 Potępienie | Wizje Europy
8/10 Harmonie... | Człowiek z Londynu
7/10 Ludzie z... | Jesienny...(dałbym więcej ale to teatr)
1 - Szatańskie tango - 7
2 - Harmonie Werckmeistera - 7
3 - Ognisko zapalne - 7
4 - Outsider - 7
5 - Ludzie z prefabrykatów - 7
6 - Makbet - 7
7 - Potępienie - 6
8 - Człowiek z Londynu - 6
9 - Koń turyński - 6
10 - Jesienny almanach - 6
- Hotel Magnezit - 7
- Podróż po Nizinie Węgierskiej - 5
1. Harmonie Werckmeistera - 9+/10
2. Koń turyński - 9+/10
3. Człowiek z Londynu - 9/10
Do zobaczenia: Szatańskie tango, Potępienie